Video Lelaki Ini Dedahkan Cara Berkesan Hapuskan Beribu Ekor Nyamuk Dalam Satu Malam

Pernahkah anda terfikir kenapa anda sering menjadi mangsa gigitan nyamuk? Kadang-kala apabila kita berada di kawasan banyak nyamuk anda sering menjadi tumpuan gigitan berbanding rakan yang lain. Mungkin agak pelik jika difikirkan.

Skrol ke bawah untuk lihat video penuh di hujung artikel

Mengikut kajian, sebenarnya perkara ini berlaku disebabkan banyak faktor dan antaranya ialah;

1- Jika badan yang lebih banyak mengandungi karbon dioksida

Faktor ini menjadi salah satu punca kenapa anda lebih nampak menyelerakan pada serangga. Manusia yang memiliki tubuh besar atau mengandung akan mengeluarkan lebih banyak karbon dioksida dan secara tidak langsung ia menjadi pilihan gigitan serangga.

2- Jika anda mempunyai suhu badan yang lebih tinggi berbanding yang lain

Manusia yang memiliki tubuh besar dan wanita mengandung kebiasaannya mempunyai suhu badan yang lebih  dari individu lain. Selain itu, orang yang baru lepas melakukan senaman juga akan memiliki suhu badan tinggi berbanding normal.

3- Jika jenis darah menjadi faktor anda digigit

Selain itu kajian menyatakan darah jenis O lebih digemari oleh nyamuk berbanding darah jenis A. Walaupun begitu, tiada kajian lanjut bagi mengesahkan tentang perkara ini.

4- Terdapat kajian yang sama juga menunjukkan bahawa sesorang akan mengeluarkan bahan kimia melalui kulit mereka yang menyatakan jenis darah mereka.

5. Mengikut komposisi mikrob pada kulit anda

Dikatakan kita semua mempunyai flora mikrob yang unik dan cantik yang hidup di kulit kita. Selain itu, kita mempunyai lebih banyak mikrob pada kulit kita berbanding sel-sel kulit yang sebenarnya. Dan komposisi unik mikrob kami mempengaruhi berapa nyamuk yang mahu menggigit kami.

6- Jika anda aktif Bersukan

Melakukan senaman boleh meningkatkan jumlah asid laktik yang dirembeskan oleh kulit anda, serta meningkatkan suhu tubuh keseluruhan anda. Bagi nyamuk, ini adalah makanan yang lazat dan kopi segar di hadapan seseorang yang baru sahaja bangun dari tempat tidur.

Lihat video penuh di bawah

Tidak dinafikan nyamuk memang tersangatlah annoying. Paling tak tahan bila dah ready nak tidur dia main-main pula kat telinga ni kan? Itu baru seekor bayangkan bila nyamuk berterbangan keliling kita. Salah satu cara mudah nak bunuh dengan sembur pakai spray yang biasa dijual di pasaran. Spray satu bilik biarkan beberapa minit, kemudian bila tengok dah banyak je atas lantai kan.

Namun bagi seorang Youtuber, Dan Rojas telah mendedahkan satu cara macam mana nak bunuh beribu ekor nyamuk dalam satu masa. Jom lihat video di bawah sampai habis.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih. Lubok Viral

Sumber: koleksiviral

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *