Selama Empat Hari Tak Makan Sentuh Emosi Ramai Orang Yang Tgk Vdeo Ini

Takdir seseorang itu bila dilahirkan di dunia ada yang tidak sempurna, ada juga kekur@ngan yang pada diri itu membataskan diri mereka untuk menjalani kehidupan seperti orang lain.

Dengan nasib seorang lelaki gol0ngan 0KU yang hidupnya d@if ini dan dia hanya mampu mengharapkan belas ihsan dari orang ramai.

Selama 4 hari dah tak jamah nasii

Dilihat menerusi satu perkongsian di media sosial yang di muat naik diTwitter, seorang pengguna dengan nama akaun @MOFASAd memuat naik satu rakaman klip video dimana ia memaparkan sesorang lelaki 0KU itu sedang menikmati makanan yang diberikan kepadanya.

Jelas, apa yang membuatkan ramai berasa tersentuh melihatnya ialah lelaki 0KU ini kelihatan cukup berselera sekali menjamah makanan yang disedekahkan kepadanya, kerana dikatakan dia sangat d@if dan sudah beberapa hari tidak makan.

Comel la insan istimewa ini!

β€œ Cukup, tapi nak tambah lagi”

β€œ Orang hati mulia tidak pernah ada rasa tamak didalam diri, itu di ajar oleh nabi kita. Walupun masih lapar dia gentar nak cakap tak cukup, sebab dia bersyukur dengan rezeki Allah. Tapi dia lapar nak tambah sikit lagi..” jelasnya

Boleh dilihat menerusi rakaman tersebut, terpancarnya kegembiraan di wajah lelaki 0KU itu apabila dapat juga akhirnya dia menikmati makanan yang enak.

Sehinggakan, dia meminta untuk menambah nasi lagi oleh kerana masih lagi berasa Iapar. Simpati melihat nasib lelaki 0KU, individu yang merakam video tersebut telah meminta orang lain untuk memberikan lagi makanan.

Gelagat lelaki OKU telah mengundang pelbagai re@ksi netizen, gembira melihatnya tetapi pada masa yang sama terbit rasa hiba melihat nasib hidup insan sepertinya.

β€œ Tersenyum sendiri tengok video ni. Insan istimewa ini bagus, dieorg sentiasa ceria. Jeles dgn keceriaan dieorg”

β€œ Kenapa aku sedih”

β€œ Aku tak perasan aku senyum sorang2”

Dah baca jgn lupa sharekan Yer..Terima Kasih!!

Sumber:monyethijau

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang ditinggalkan oleh pembaca kami. Pastikan anda berfikir panjang dan waras terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk pantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*