Sampai hati kau…Buat baik…bende ni lak yang kau…..

Percaya atau tidak,walaupun kita di zaman yang serba canggih,tetapi masih ada lagi manusia yang mengamalkan ilmu sihir dan khurafat yang telah wujud sejak zaman nabi Sulaiman lagi. Ilmu sihir atau santau selalunya ditujukan kepada seseorang dengan harapan dapat memberi mudarat kepada mangsa. Hal ini berlaku disebabkan perasaan hasad dengki dan iri hati yang ada didalam hati manusia,tidak menyenangi kelebihan yang dimilik oleh orang lain.

Apabila perasaan hasad menguasai diri,maka jalan pintas untuk memudaratkan orang yang telah dimusuhinya adalah dengan santau atau sihir. Seseorang akan bertemu dengan pengamal ilmu sihir dan meminta bantuan syaitan untuk memudaratkan orang yang dimusuhinya. Tetapi mereka lupa,syaitan dan jin itu sebenarnya akan lebih menyesatkan mereka jauh daripada kebenaran dan syaitan tidak ada kuasa memudaratkan melainkan dengan izin Allah. Semoga perkongsian kisah daripada Syarifah Fatihah Karim dapat memberi pengajaran buat kita.

Mohon berhati-hati bila menerima makanan orang!

Sedih sampai ke hari ini, saya adik kpd arwah yang meninggal kerana disantau kawan baik sendiri, dek kerana cemburu dan iri hati! kecewa sgt! sbb mereka tak ubah seperti adik beradik!

Arwah baik orgnya, sampaikan dia tak kisah berkongis apa shj dgn kwn2 dia! malah tunang dia pun dia suruh tlg ambik kawan dia balik kerja dll. Punya baik sampai orang lain jatuh hati kt tunang dia!

kisah bermula bila arwah bgi tahu nak kawin! kawan baik dia mula berperangai pelik! kadang mcm2 cara utk bgi arwah cemburu pd tunang dia! tp arwah ckp “kalau Razif dgn ko Fina, aku tak akan cemburu! kau kawan baik aku” razif tu tunang dia!

bermulalah episod makanan! hari2 si Fina ni bagi makanan kt akak, tiap kali rehat waktu kerja, fina dtg opis akak hantar makanan! baik gila! mcm mana akak tak syak dia apa2. sebab dia NAMPAK BAIK~ tp satu hari akak terjumpa paku karat dlm makanan!

Dari situ akak mula sakit! sampailah perot akak membesar mcm org mengandung! Razif tetap setia! razif pergi membawa akak berubat walaupun si fina tu fitnah akak bersekedudukan dan bunting anak luar nikah!

akhirnya jumpa seorang ustaz dan berjaya keluarkan segala benda dlm badan akak dan jumpa mcm2 benda bawah rumah! tapi sayang, akak meninggal kerana terseksa! sampai skrg kami tak dpt lupakan apa yang berlaku pd akak!

fina? entah hilang kemana, abg razif skrg dh jadi suami saya! kerana wasiat akak! aku kawin dgn abg razif! dan skrg kami dikurniakan seorang anak bernama SYARIFAH FATIMAH (Nama akak aku).

aku harap cerita aku ni blh dijadikan tauladan! share supaya kita semua berhati-hati

Sumber: kumbangterbalik via virallaju

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *