Nie hospitall ke zoo, datang melawat tarzan ke

Hospital adalah tempat orang tak berapa sihat dan merupakan tempat orang diberi rawatan oleh pakar perubatan serta tempat mereka berehat untuk kembali pulih sepenuhnya.

Boleh dikatakan bahawa hospital ini adalah tempat yang sebaik baiknya kawasan larangan kepada bunyi bising kerana mereka memerlukan rehat yang secukupnya. Maka elakkanlah membawa kanak kanak di bawah umur 12 tahun kerana di bawah umur ini selalunya mereka masih suka bermain dan tidak menghiraukan di mana mereka berada.

Selain daripada bising hosptial juga bukan tempat yang bersih bagi kanak kanak. Berkilatkan lantai depan ICU ni? Sampaikan ada pelawat boleh duduk, bawa kanak-kanak dan baring-baring di atas lantai.

Puting anak jatuh lepas itu dimasukkan balik dalam mulut anak. Tak basuh pun, hanya kemam-kemam je dan terus bagi anak. ish ish ish ada kuman tue.

Kak, abg, pakcik, makcik, apa yang kalian nampak tu tak sebersih rumah anda. Ya, memang betul ada yang mop, buffing lantai setiap hari. Tapi apa sebenarnya yang tertumpah atas lantai itu?

Daraah, naanah, lendir, urin pesakit yang dimasukkan ke dalam hospital. Memang tak nampak sebab dah dibersihkan. Namun, kuman masih ada disitu. Tak 100% bersih pun.

Pseudomonas, Acinetobacter, Klebsiella, E coli, Staph aureus, Streptocococus, Bukholderia dan pelbagai lagi penyakit berbahaya yang lain.

Jika anda tak sayangkan anak-anak, biarkanlah mereka bergolek-goleh di atas kuman-kuman itu. Maaf jika bahasa terkasar. Hospital ini bukan tempat rekreasi tuan puan. Ini adalah tempat berkumpulnya segala penyaakit. Semua jenis penyaakit ada di sini.

Dan anda sebagai yang cerdik dan pandai bawa anak-anak untuk mencari penyaakit lalu kongsi dengan yang lain? Tidak sepatutnya. Maka elakkan lah daripada membawa anak anak.

Cerita bab bising pulak ramai yang suka bawa anak tetapi tak pandai nak mendisiplinkan mereka. Kena tahu adab adab ketika melawat pesaakit di hospital. Bagi lah mereka berehat. Jika nak datang juga datang lah seorang supaya tidak menganggu pesaakit terbabit.

Baru baru nie ada yang memanjangkan video hospital dilawati oleh sekumpulan monyet? Tak percaya ke tengok video nie.

Siap bawak geng masuk sepital…😲😲😲Kredit:Abang just sebarkan

Posted by VideoViral Malaysia on Wednesday, April 10, 2019

Betul kan monyet??? Ada yang cakap dia datang melawat kawan yang saakit. Tul juga tue haiwan nie kan selalu lintas jalan tak tengok kiri kanan. So ada yang kemalanaganlah tue. Ada juga yang cakap dia melawat tarzan yang masuk wad kot. hihihi

Boleh jadi masa seseorang yang merakam video nie adalah masa melawat, so tak bolehlah salahkan monyet tue kan. Tak salah dia nak datang melawat kawan dia tul tak?

Tapi dalam gelak gelak ada juga yang cakap kalau lah monyet nie tarik wayar oksigen icu… jalan awal nanti hihihi.

Ada juga cakap yang mana mana pesaakit baru bangun dari tidur nak capai makanan tengok dah tak ada dalam rak, mahu di tuduhnya kawan sebelah yang curi makanan dia, padahal monyet yang punya kerja tak ke bergadoo jadinya.

Ada netizen cerita yang monyet pernah curi henpon dia… haram sampai sudah tak dipulangkan. Dia bawak lari naik pokok mungkin nak cari signal kat atas pokok kot… hihihi kesian dia kena beli henpon baru.

Lawak lawak juga tapi bab haiwan masuk hospital nie memang tak boleh terima kerana akan membaahaya kan semua pihak. Bukan sahaja kepada harta benda tetapi juga kepada nyawa manusia. Harap di dalam video nie bukan di negara kitalah kan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *