Lega Lafaz C3rai Isteri Pertama Selepas Solatt Istikarah

Kemelut rumah tangga pendakwah bebas Da’i Farhan semakin menjadi rumit apabila juara program Da’i musim kedua itu telah tampil menjelaskan punca melafazkan c3rai kepada isteri pertamanya Fatin Nurul Ain pada hari Selasa yang lalu.

Farhan atau nama sebenarnya Nik Ahmad Farhan Nik Mohamad, 29 berkata, dia sudah membuat solat istiharah selama hampir seminggu sebelum membuat keputusan untuk menjatuhkan t4lak pada isteri pertama menerusi rakaman suara di aplikasi WhatApps.

“ Daku istikharah selama seminggu dan buat keputusan untuk terus melafazkan c3rai. Setakat ini sahaja jodoh kami sebagai suami isteri, tetapi sebagai ayah dan ibu kepada anak-anak kami tetap selamanya sampai syurga,” kongsinya pada posting di media sosial.”

“ Alhamdulillah dan syukur, kami berkahwin kerana Allah dan kami berpis4h pun kerana Allah. Bahagia hati dapat melafazkan kalimah itu pada dirinya,” tulisnya di media sosial Instagram.

Dengan posting tersebut yang dimuat naik itu menerusi akaun Dai Farhan sebelum memadamnya semula atas sebab tertentu. Menerusi posting itu juga, Nik Farhan mendakwa bekas isteri pertamanya itu memutar belit cerita yang mendakwa dia dipkul dan dikvrung sebelum dic3raikan.

Menurutnya, tiada sebarang kek3rasan yang dilakukan terhadap wanita itu sebelum ini, sebaliknya Fatin yang menc3derakan diri sendiri dengan memukul pintu bilik sekuat hatinya.

“ Ianya bermula dengan kisah di satu malam, saya telah mengambil telefon bimbitnya ketika itu ada di dapur untuk mencari sebuah jawapan. Lalu saya terus masuk ke bilik dan megunkunci pintu, maka mengam0klah dia bagai ‘jantan’ kerana tahu akan terbuka segala 4ibnya. Rancangan j4hat serta komplotnya dalam meraih simpati orang ramai kononnya dia adalah mngsa peng4niayaan. Dia memkul pintu bilik sekuat hati selama hampir 15 minit, sampai lebam-lebam tangannya. Tahu-tahu dia buat rep0rt p0lis, katanya dipukul oleh suami dan dikvrung oleh suami. Sudah-sudahlah ustazah Fatin ye,” jelasnya lagi.

Dalam pada itu, Nik Farhan meminta warganet supaya menilai sendiri penjelasnya menggunakan akal dan mata hati. Dia juga menganggap perpisahan yang berlaku itu adalah sebagai satu keputusan membahagiakan utk dirinya.

“ Wahai netizen nilai dengan mata hati dan akal fikiran yang Allah kurniakan. Banyak hikmah kebaikan buat kami melalui penc3raian ini.Inilah perpisahan yang disebut dengan perpisahan yang membahagiakan,” luahnya lagi.

Dalam pada itu, Fatin dengan menerusi kenyataan di media sosial Facebook memberitahu bahawa dia sedang menguruskan urusan perc3raiannya menerusi saluran yang sebenar dan dalam keadaan tertutup.

Sumber:vanilla.kini

PERHATIAN: Pihak admin lubokviral tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang telah ditinggalkan oleh pembaca kami. Pastikan anda berfikir panjang dan waras terlebih dahulu sebelum menulis/ meninggalkan komen komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk pantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*