Dia Diberikan Duit Belanja 100 Juta Setiap Bulan Sebaik Berkahwin Dengan Jutawan Dubai. Tapi Lepas Setahun Gadis Ini Minta Cerai Kerana Sebab Ini

Sebut sahaja perkataan Dubai pasti dalam kepala kita terus terbayang-bayang kehebatan kota metropolitan, bangunan pencakar langit dan kereta mewah bernilai jutaan ringgit menyusuri jalan raya. Begitulah hebatnya kota yang terkenal sebagai tempat tinggal jutawan dan bilionaire sama ada dari Dubai mahupun dari seluruh dunia.

Sikatakan Dubai turut menjadi lubuk mencari rezeki bagi rakyat negara luar contohnya Bangladesh, India, Indonesia, Filipina dan Afrika. Bukan sekadar golongan lelaki berhijrah ke Dubai untuk mencari kerja malah golongan wanita turut berkelana ke sana tidak kira golongan profesional atau pekerja biasa.

Sementara baru-baru ini tular kisah seorang gadis yang berusia 23 tahun yang dikatakan sangat beruntung apabila dia dilaporkan telah berkahwin dengan seorang lelaki kaya berusia 58 tahun. Menurut sumber suaminya itu berasal dari Dubai.

Jika ditanya kepada mana-mana gadis untuk berkahwin dengan lelaki dari  Dubai pasti fikiran mereka  dengan segera muncul perkataan “orang kaya” betul? Dan seperti dijangka, hidup gadis tersebut serta-merta berubah 360 darjah. Difahamkan bahawa dia diberi kos hidup berjuta-juta ringgit setiap bulan sehingga hidupnya tidak pernah berasa susah. Namun siapa sangka, diharapkan panas sampai ke petang tapi hujan di tengahari.

Berdasarkan sumner, keluarga suami gadis tersebut terlibat dengan perniagaan gas asli. Justeru sejak menjadi isteri kepada suaminya itu, dia segera diberikan 100 juta perbelanjaan hidup bulanan, sebuah kereta mewah dan tinggal di sebuah rumah besar seperti istana.

Semua orang yang melihat perubahan hidupnya itu cemburu dengannya terutama rakan-rakan beliau dari negara asalnya, namun gadis itu meluahkan mereka tidaj tahu penderitaan di sebaliknya apa yang dia kecapi . Dia mengatakan dia perlu mengikuti semua adat istiadat orang Dubai, walaupun dalam cuaca yang sangat panas dia diwajibkan memakai jubah panjang, dan tertutup litup.

Memandangkan dia sendiri datang dari China dan terpaksa menyesuaikan diri dengan perkara baru tersebut. Dia  mulanya dia berasa sangat menderita namun lama-kelamaan dia sudah terbiasa berpakaian seperti itu. Selain itu suaminya juga berkata beliau perlu bersedia untuk melahirkan anak  yang ramai. Setahun berlalu  kemudian gadis Cina itu tidak lagi dapat menahan tekanan dan dia telah memuatkan kisah hidupnya di laman sosial.

Dia telah meluahkan bagaimana pada malam tahun baru, dia dikehendaki menyertai suatu majlis yang memerlukannya melayani para tetamu yang datang, sementara dia pula belum betul-betul faham sepenuhnya tentang adat resam masyarakat Arab.

Tetapi kerana dia telah menjadi pengantin kepada suaminya yang berketurunan Arab, jadi mahu tidak mahu dia perlu tersenyum. Sementara itu rata-rata netizen memberi cadangan supaya dia meminta cerai sahaja dari suaminya itu. Walaupun hidupnya sangat mewah dan membuat orang cemburu namun semua itu tidak bermakna jika dia tidak merasa bahagia, malah dijadikan seperti orang gaji.

Apa pendapat anda? Jika anda berada dalam kedudukan gadis ini, adakah anda mempertahankan diri anda untuk tinggal di sana atau meminta cerai seperti dia?

Video di bawah adalah sekadar hiasan

Sudah lumrah hidup, setiap kesenangan pasti datang bersama cabaran dan dugaan. Bagi sesetangah orang mungkin tidak kisah diperlakukan bagaimana sekalipun asalkan mendapat imbuhan lumayan. Manakala bagi sesetengah orang, tidak ada lebih bermakna dari perasaan cinta dan kebahagiaan.

Video di dalam artikel ini adalah sekadar hiasan

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih. Lubok Viral

Sumber: BH

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *