Buka Akaun ADAM Percuma, Anak Automatik Dapat RM200 di Dalam ASNB

Membesarkan anak-anak memang memerlukan kos yang banyak. Zaman sekarang ni
mak ayah perlulah bijak merebut peluang yang disediakan oleh kerajaan untuk anak-anak yang baru lahir.Anak-anak perlukan simpanan demi masa depan mereka baik untuk kegunaan pendidikan dan sebagainya.

Mungkin ramai lagi mak ayah yang tidak tahu bahawa jika bayi lahir pada tahun 2018 sehingga 2022 layak mendapat simpanan pelaburan RM200 dalam ASNB. Caranya cukup mudah, hanya perlu daftar dan buka akaun ADAM 50 tanpa perlu masukkan duit sesen pun.

Berikut merupakan perkongsian cara mendaftar oleh Puan Shifae Penawar yang telah mendaftar akaun ini untuk anaknya dan mendapat RM200 dalam ASNB tersebut:
Yeay! Amanina dah daftar.

Khas untuk baby yang lahir tahun 2018 sehingga 2022. Amiklah peluang ni. Daftar bawak salinan sijil lahir baby je. Pastu automatik baby dapat RM200 dalam ASNB. Cukup umur 18 boleh bawak keluar.

CARA UNTUK BUKA AKAUN ADAM UNTUK BAYI
1. Pegi mana-mana cawangan ASB, lagi baik pergi pejabat ASB terus.

2. Bawak salinan sijil lahir baby dan mykid baby (untuk scan), ic ibu jika nak guna nama ibu, ic ayah jika nak guna nama ayah. BABY tak perlu bawak.

3. Untuk bukak akaun ni, baby tak perlu masukkan duit langsung. Jika kita nak masukkan duit, lagi bagus.

4. Macam Mana Nak Semak Duit Rm200 Masuk Ke Tak?

– Kita semua BOLEH semak duit RM200 tu. Jika akaun baby dibuka atas nama ibu. Ibu wajib ada akaun asb, jadi ibu boleh daftar asb online. So, korang boleh bukak asb online, dalam tu ada lah maklumat pasal akaun asb baby korang dan duit rm200.

Kemudian jika ada duit raya baby, boleh ja masukkan dalam akaun tu. Duit tu akan membiak sbb dalam asb kan. Mestilah ada dividen tahunan. Tup tup bila baby dah 18 tahun, berapa dah duit baby. Nak sambung belajar masuk IPTA, senang! parent tak sakit kepala, sebab duit dah ada. hiks!

Semoga perkongsian ini bermanfaat!

Buat mak ayah jangan lepaskan peluang untuk mendaftar dan buka akaun untuk bayi! Sekurang-kurangnya sebagai satu simpanan dan pelaburan semi masa depan mereka bila dah besar nanti.

Sumber: Shifae Penawar via lobakputih

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *