Aksii Mendebarkan Dari Pemuda Baju Putih Memang Tak Disangka

Baru ini telah tular satu rakaman video  “dari dash cam” sebuah kereta yang  tular di media sosial. Dalam rakaman tersebut memaparkan suasana kesibukan jalan raya. Video berdurasi seminit itu, semua warganet dikejutkan dengan satu tindakan seorang lelaki yang tiba-tiba muncul dari arah kanan meluru ke kereta berwarna gelap di sebelah kiri itu.

Boleh dikatakan ramai yang menyangka ia adalah satu lagi episod ‘r0ad bully’  akan tetapi tanggapan itu salah. Ini kerana lelaki itu sebenarnya telah mengambil sesuatu (dipercayai sampah yang dibuang orang di dalam kereta itu) lalu meletakkan kembali di hadapan cermin kereta tersebut.

Dengan tindakan selambanya itu ianya mengundang pujian dari warganet yg melihat aksi rakaman itu oleh kerana hanya dengan keberanian men3gur sahaja mampu menyedarkan kesilapan pengguna jalan raya yang tidak berdisiplin.

Malahan sindir4n sinis yang dilakukan pemuda itu juga telah mendapat pujian yang agak bernas kerana biarpun nampak meluru tetapi aspek keselamatan masih lagi dijaga ketika pemuda itu ingin melintas jalan.

Dengan tularnya rakaman itu di kebanyakan media sosial. Maka ramailah yang tampil memberi komen kecamman tindakan ibu bapa kanak-kanak tersebut yang membiarkan anaknya membuang sampah ke luar kereta. Situasi tersebut biarpun tiada dalam rakaman video namun sudah jelas mereka yang berhenti di lampu trafik tahu situasi tersebut.

Apa yang boleh disampaikan disini adalah ibu bapa perlu lebih tegas didalam mendidik anak-anak atau memang ibu bapa sendiri yang bertindak sebegitu? Ucapan Tahniah kepada pemuda ini yang berani dengan tidakan nya itu. Sebagai rakyat Malaysia kita lebih memerlukan aksi spontan sebegini berbanding sikap tidak ambil tahu masyarakat. Tahniah Warga Malaysia.

Dah baca jgn lupa share dan komen ya..terima kasih

Lihat rakaman Vdeo tersebut:

Contoh MAK BAPAK TAK AJAR. Biar kereta penuh sampah asalkan tak jadi sampah masyarakat.

Posted by Azham Aizad on Monday, November 18, 2019

Sumber: vanilla.kini

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang ditinggalkan oleh pembaca kami. Pada para pembaca  sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*