Akhirnya Siti Amiza Ratu Rapat Terima Balasan, Apa Yang Berlaku Buat N€tizen Bersorak Riang

Masihkah anda ingat dengan gadis bernama Siti Amiza Ratu Rapat yang banyak mencipta kontroversi sejak akhir-akhir ini?

Kalau ada yang masih belum mengenali beliau, disini admin nak listkan senarai antara kontroversi yang diciptanya di laman media sosial semata-mata demi nak glamer dan melariskan produk merepek dia tu.

1. Membuat kenyataan berani ingin dir0g0| 10 lelaki bukan melayu

2. Mengatakan alat su|it lelaki Melayu tidak sehebat lelaki India dan Negr0

3. Ingin menaja mana-mana wanita yang sudi mengambilnya menjadi madu dengan syarat sudah mempunyai anak dan boleh tinggal sebumbung

4. Membezakan kema|uan lelaki bujang dengan suami orang

5. Tidak mengaku Melayu

6. Mengutuk lelaki Melayu

7. Mempersenda pemergian Bomba Adib

Aih penatlah admin nak listkan senarai kontroversi minah senget ni. Korang boleh cari sendiri kat youtube senarai video-video yang dia buat semata-mata nak bangkitkan kemarahan masyarakat melayu.

Kali ni admin nak update sikit berita terkini yang admin terima melalui perkongsian teman-teman maya dalam inbox admin.

Tetapi sejauh mana kesahihannya admin tak dapatlah nak pastikan.

Menurut apa yang dikongsikan, Siti Amiza Ratu Rapat ni baru sahaja dipuku| orang ramai yang mencarinya sejak beliau mempersendakan kes kema tian Adib.

Kalau dilihat dari gambar yang dikongsikan, memang nampak wajahnya bengkak seperti baru kena be|asah ramai-ramai.


Dengan mata |ebam kebiru-biruan, wajah hodohnya nampak seperti menanggung kesa kitan yang amat sangat. Tambahan pula plaster di hidungnya mengukuhkan lagi teori beliau di be|asah ramai-ramai.


Masalahnya ada ke yang sampai hati nak puku| minah ni? Haaaa, cuba korang tengok video ni :

Amacam ada rasa macam nak join sekali be|asah dia tak?

Hahahaha, tu la. Orang tua-tua selalu cakap, sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna.

Dek kerana nak mengejar sangat marketing bisnes jual alatan dan ubatan neraka tu, habis satu Malaysia dah cop muka dia.

Tapi pelik jugakkan, ada juga manusia yang sanggup menjual maruah demi mengejar wang ringgit dan harta duniawi.

Kalau nak kejar duit dan harta tu memang logik la. Tapi takdelah sampai sanggup mengaibkan diri sendiri.

Kalau takat aib sikit-sikit takpe, ni sampai sanggup keluarkan statement yang admin sendiri rasa malu nak dengar. Dahla orang Melayu Is|am pulak tu..hadoiiii, apalah tanggapan bangsa lain bila tengok contoh bangsa kita macam ni.

Memandangkan rasa ingin tahu admin tinggi terhadap berita dia kena belasah, admin pun google la nama minah ni. Kebetulan keluar pula akaun fb dia. Apa lagi stalk la :

Menurut Siti Amiza, beliau telah terlibat dalam kemalangan 3 minggu yang lepas. Sehubungan itu, beliau memohon agar gambar beliau tidak ditularkan oleh netizen demi menjaga aibnya.

Tak tau la mana satu yang betul..

Sambil-sambil stalk tu, admin pun skrol la ruangan komen di fb minah ni. Tudiaaa, memang berkoyan komen-komen netizen yang memaki hamun dia.

Takde langsung yang tunjukkan rasa simpati atas kejadian yang menimpa minah ni. Nampak sangat orang ramai memang nantikan saat minah ni ditimpa musibah. Biar dia terima pengajaran dan insaf atas semua perbuatannya dahulu.

Tapi ada satu komen yang menarik perhatian admin, apa yang diutarakan oleh sorang ni ada kebenarannya jugak. Menurut pemilik akaun fb ni, sebenarnya Siti Amiza ni bukan kena pukul atau kemalangan, tetapi sebenarnya beliau ke negara sempadan untuk menjalani operation memancungkan hidung.

Allahu sampai macam tu sekali minah ni mengubah ciptaan yang maha esa. Nampak sangat tiada langsung tanda-tanda beliau ingin berubah. Makin teruk adelah. Video ni yang konon-kononya dia dah insaf lepas ramai orang cari sebab keluarkan statemen yang menyinggung perasaan lelaki Melayu hanya sekadar permohonan di pinggir bibir sahaja. Tak nampak langsung ada raut kesal atas perbuatannya.

Walau apapun admin tetap percaya bahawa ruang untuk Siti Amiza untuk bertaubat masih terbuka luas selagi mana Allah membenarkannya untuk terus menghirup udara untuk bernafas.

Sama-samalah kita berdoa agar beliau akhirnya menemui jalan keinsafan suatu hari nanti.

Sejauh manapun kita berusaha nak mengejar dunia, kena ingat semakin jauhlah ia berlari meninggalkan kita. Tiada kehidupan yang kekal abadi Siti Amiza, cari duit dan harta dunia dengan kaedah begini menambah lagi aib diri sendiri.

Kalau rasa dah tak kisah kalau menerima aib, kurang-kurang fikirkan maruah ahli keluarga kita. Maruah ibubapa dan air muka sanak saudara. Mesti diorang malu besar dengan tindakan yang kamu lakukan.

Semoga beroleh hidayah

Admin LubokViral

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *